دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از دستگیری قاتل فراری در بابلسر  و دستگیری اخلالگران در نظام اقتصادی یک شرکت تولیدی مازندران  تا دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در سیمرغ  را می‌خوانید.
*دستگیری اخلالگران در نظام اقتصادی یک شرکت تولیدی مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری ۳ متهم به اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال یک شرکت تولیدی در یکی از شهرستان‌های شرق استان خبر داد.  

سردار"مرتصی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر جعل اسناد و مدارک و اخلال در نظام اقتصادی در زمان خرید گندم از سوی یک شرکت تولیدی در یکی از شهرستان‌های شرق مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، مدیرعامل یک شرکت تولیدی با همکاری ۳ همدستش پس از انجام اقدامات مجرمانه در زمان خرید گندم از کشاورزان در ادامه با کم فروشی و تقلب در زمان عرضه آرد مورد نیاز مراکز تولید نان بیش از ۵۰ میلیارد ریال به جیب زد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی ۴ متهم از دستگیری ۲ مرد و یک زن در این پرونده خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند و تلاش برای دستگیری متهم دیگر همچنان ادامه دارد.

سردار میرزایی با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در مازندران از جمله اهداف راهبردی این پلیس را ایفای نقش موثر و راهبردی در جهت تمهید، تحکیم و تثبیت امنیت در بستر و فضای فعالیت‌های نظام اقتصادی و همچنین تشدید مبارزه مجدانه و مقتدرانه با مقاسد اقتصادی با رویکرد پیشگیرانه و کشف پیش دستانه دانست.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۲۳۶ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق طی سال جاری خبر داد و افزود: در حوزه مقابله با قاچاق تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا نیز ۱۳۸ هزار و ۴۴۹ قلم لوازم ارایشی و بهداشتی، ۱۱ هزار و ۳۹ عدد تجهیزات پزشکی کشف شد.

*دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در سیمرغ 

فرمانده انتظامی شهرسان سیمرغ از دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای ۳ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمد راعی در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از بازاریان این شهرستان به پلیس آگاهی، مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی که خود را کارمند یکی از نهاد‌های رسمی معرفی کرده بود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ، تصریح کرد: متهم را که با جعل این عنوان و کسب اعتماد بازاریان در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش خودرو و لوازم خانگی از آنان کرده بود شناسایی کردند.

سرهنگ راعی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل ا» ده تاکنون به کلاهبرداری از ۱۰ نفر از شهروندان در مجوع به مبلغی بیش از ۳ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد ناشناس و افرادی که با معرفی خود به عنوان کارمند یا نماینده نهاد‌های دولتی و ... قصد خرید کالا از آنان را دارند، خودداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*انهدام باند سارقان سیم برق در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از انهدام باند ۳ نفره سارقان سیم و کابل برق با ۲۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ اسماعیل حسن زاده با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک باند سرقت سیم و کابل برق در حین سرقت سیم برق در این شهرستان شدند.

سرهنگ حسن زاده در ادامه، اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار اعترف کردند.

وی از توقیف یک خودروی سواری پلاک مخدوش متعلق به متهمان در این عملیات خبر داد و گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

*کشف ۱۱ کیلوگرم تریاک در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۱۱ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های میدانی، موفق به شناسایی این قاچاقچی موادمخدر شدند.

سرهنگ عنایتی از دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی‌های به عمل آمده از مخفیگاه متهم ۱۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


*دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسین زارع "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران تجسس کلانتری ۱۱ با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۴ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*دستگیری قاتل فراری در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری قاتل فراری در کمتر از ۱۲ ساعت خبرداد.  

سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در یکی از میادین اصلی بابلسر، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: در این درگیری، فردی ۲۱ ساله که با ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان، به علت شدت صدمات و جراحت‌های وارده جان باخت.

سرهنگ اسدی با بیان این که ضارب پس از ارتکاب به این جنایت از محل متواری شده بود، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی در کمتر از ۱۲ ساعت ضارب را شناسایی و دستگیر کردند.

اسدی همچنین اطهار داشت: این متهم ۴۰ ساله ضمن اعتراف به قتل، در پی مشاجرات لفظی وی با مقتول، پس از تشکیل پرونده با صدور حکم مرجع قضائی روانه زندان شد و موضوع در دست بررسی است.

*سارق کابل‌های مخابراتی در ساری دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان "ساری"، از شناسایی و دستگیری سارق کابل‌های مخابراتی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ ناصر علی صفر پور درتشریح جزییات این خبر، گفت: ماموران کلانتری ۱۵ امام رضا (ع) در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را در حال سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در محدوده یکی از روستا‌ها مشاهده و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف ۳۰۰ متر کابل سرقتی از متهم خبر داد و تصریح کرد: وی در ادامه تحقیات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صفر پور در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی در صورت مشاعده افراد مشکوک که بی جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسه می‌زنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*امدادرسانی به کوهنوردان گمشده در ارتفاعات دماوند 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از امدادرسانی پلیس به کوهنوردان گمشده در ارتفاعات دماوند خبر داد.  

سرهنگ" نعمت اله آزادی" اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه روز پنج شنبه ۱۶ مردادماه مبنی بر جا ماندن ۵ کوهنورد از کوهنوردان استان مرکزی در ارتفاعات دماوند و گم کردن مسیر برگشت از غروب روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تشکیل اکیپ‌های امدادی متشکل از عوامل انتظامی، هلال احمر و بومیان منطقه، پس از چند ساعت جستجو و گشت زنی در منطقه کوهستانی سرانجام کوهنوردان گمشده با تلاش گروه امداد و نجات در ضلع جنوبی قله دماوند نزدیک به پناهگاه دوم صحیح و سالم پیدا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از انتقال این افراد به پناهگاه و منطقه امن خبر داد و افزود: نماینده گروه کوهنوردی استان مرکزی از تلاش و زحمات گروه امدادی به ویژه پلیس در عملیات جستجو قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار